Administratief medewerker Financiën

Heino – 28-32 uur

Ben jij nauwkeurig, servicegericht en op zoek naar een uitdagende en afwisselende functie? Dan verwelkomen we je graag.

In deze functie draag je direct bij aan de ondersteuning van gastouderopvang door facturatie, betalingen en urenregistratie zorgvuldig te verzorgen. Je denkt mee, helpt mensen verder wanneer dat nodig is en zorgt ervoor dat administratieve processen duidelijk, correct en vriendelijk worden afgehandeld.

Bij 4Kids werk je in een betrokken team dat zich samen inzet voor ouders en gastouders. Je zorgt voor overzicht, werkt zorgvuldig en levert een belangrijke bijdrage aan een nette financiële administratie.

Het team

Bij 4Kids maak je deel uit van één team: collega’s die elkaar kennen, makkelijk opzoeken en samen de schouders eronder zetten. We werken hard wanneer het nodig is, helpen elkaar als iets lastig is en houden het contact met ouders en gastouders graag persoonlijk. Tussendoor is er ruimte voor een praatje en humor, en zo nu en dan organiseren we een teamuitje. Zo combineren we zorgvuldig en professioneel werken met een fijne, informele sfeer.

Wat ga je precies doen?

In deze functie ben jij het eerste aanspreekpunt voor gastouders en ouders bij vragen over: facturen, betalingen, ontvangsten en urenregistratie. Je zorgt voor duidelijke antwoorden, vriendelijk contact en een correcte verwerking van gegevens. Ondertussen houd je de administratie scherp in de gaten en denk je mee over verbeteringen.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Inboeken van facturen en uitvoeren van crediteurenbetalingen.
  • Signaleren en oppakken van knelpunten in de administratie.
  • Diverse administratieve en ondersteunende werkzaamheden, afhankelijk van wat er op dat moment nodig is.

Wij bieden

  • Een salaris tussen €2.641,- en €3.630,- (schaal 6, CAO Kinderopvang), afhankelijk van jouw kennis en ervaring.
  • Een eindejaarsuitkering van 8% (vanaf 2026) en 8% vakantiegeld over het bruto jaarsalaris.
  • Hybride werken, de activiteit bepaalt of je thuis of op kantoor werkt. In de afstemming van je werkdagen houden we graag rekening met elkaar; het helpt ons als je op vrijdag beschikbaar bent.
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met de intentie tot verlenging en uiteindelijk een vast contract.
  • Een goede reiskostenvergoeding en een uitgebreide regeling voor duurzaam vervoer, zoals een fiets, speed-pedelec of auto.
  • Een laptop, extra beeldscherm, toetsenbord en muis om je thuiswerkplek in te richten.

Wij zoeken iemand die

Gedreven is, een nauwkeurige teamspeler met een passie voor administratieve en financiële processen. Jij herkent jezelf in het volgende:

  • Je hebt een achtergrond die goed aansluit bij administratief of financieel werk (ervaring of opleiding).
  • Je hebt ervaring met financiële processen en werkt vaardig met systemen zoals Exact; kennis van Afas is een pluspunt.
  • Je werkt nauwkeurig en analytisch, met oog voor detail.
  • Je communiceert duidelijk en hebt een sterk empathisch vermogen, ook in gevoelige situaties zoals betalingsachterstanden.
  • Je werkt zelfstandig, neemt initiatief en voelt je verantwoordelijk voor je taken.
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk (Engels is mooi meegenomen).

Wie zijn wij

Gastouderbureau 4Kids is gespecialiseerd in gastouderopvang sinds 2005. Begonnen als regionaal gastouderbureau van moeder en zoon. En al snel uitgegroeid tot een landelijk gastouderbureau. Maar met nog steeds hetzelfde voor ogen: kwaliteit en het kind centraal. We zeggen wat we doen. Afspraak is afspraak. We zijn betrokken en deskundig.

Inmiddels werken er ongeveer 50 bevlogen medewerkers bij 4Kids. Met in iedere regio een vaste bemiddelaar houden we de lijnen kort en persoonlijk. Al onze gastouders staan geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Zij bieden opvang in een kleinschalige, huiselijke omgeving. Zo krijgen de kinderen volop aandacht en kunnen ze zich op hun eigen manier ontwikkelen. Gastouders kunnen gebruikmaken van onze uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden en pedagogische ondersteuning.

Laten we kennismaken!

Wil jij deel uitmaken van ons gezellige 4Kids-team? Stuur je motivatie en CV naar r.haarman@4kids.nl.

  • Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Martijn Prak, teamleider financiën, via 06 - 46096558.
  • Voor vragen over de werving- en selectieprocedure kun je terecht bij Renate Haarman, HR-adviseur, via 06 – 2250 0309.

Alles voor goede gastouderopvang: dat is waar wij voor gaan! Doe je mee?

We kijken uit naar jouw reactie, laat van je horen vóór maandag 22 december. De eerste gesprekken zijn gepland op dinsdag 30 december 2025.

Wij zoeken graag zelf naar geschikte kandidaten en werken niet met recruiters of bureaus voor de invulling van deze vacature.